tisdag 23 juli 2013

Winter is coming.


Alltså seriöst, det har blivit så sjukt kallt här! Sån skillnad mot förra veckan. Nu är det kallt mitt på dagen också, ligger runt 10. Går med mössa, vantar och halsduk och ångrar att jag inte tog de där raggsockorna jag skrattade år. Det är så kallt inne i skolan och på hostelet också (som har öppna väggar mot baksidan och matplats ute) så jag går med mössa överallt och sover nu mera inte i pyjamas med strumpor, utan fullt klädd. Med mössa. 
Var på lägenhetsvisning igår, men det är lite dyrt för min studentbudget. Hoppas få svar från ett som ser jättefräscht ut där det även finns möjlighet att gå ihop fyra stycken och hyra hela stället. Har förlängt bokningen till fredag morgon och hoppas det ska räcka.

Hade första lektionerna igår och det kändes bra. Den första klassen går ut på att bryta ned sekvenser och analysera stilgrepp osv. Vi tittade mycket på komposition och utnyttjande av färg och form.

Nästa pass fick vi träffa en otroligt intressant dokumentärfilmare. Han berättade om sin karriär, hur och varför han gör film och visade olika klipp.

Det känns som att jag har kommit rätt, men jag är supernervös över att behöva pitcha* om bara två veckor!


*Pitcha innebär att vi fått 11 manus varav vi ska välja ett vi skulle vilja göra film av. Sedan går vi upp inför hela klassen och tre lärare och berättar varför vi vill göra den och vad vi har för idéer. Detta i rollen som regissör. De tre bästa är de som blir filmer i första produktionen som sätter igång sen.
(Alla måste alltså pitcha även om en inte vill regissera och sen när tre är valda kan man ansöka om olika roller på projekten.)



PS. till mamma: vi kommer senare göra en Power Point-presentation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar