onsdag 17 juli 2013

Dag 1

Hej alla! 
Nu är jag framme i Sydney efter en lååååång resa. Det var inte så lätt att sova på flygplan som jag trodde och jag förstår nu varför en ska ha tandborste i handbagaget. I övrigt gick resan bra. Jag var ju livrädd att fastna i tullen efter att ha sett ”Gränsbevakarna Australien” men det gick hur bra som helst eftersom jag var tvungen att kasta all mat och vatten jag hade redan i Shanghai. Det tyckte jag var taskigt och ologiskt eftersom jag bara skulle vara på flygplatsen och kom direkt från flyg så att jag omöjligt kunnat ha något farligt med mig.
Insåg att man inte ska döma flygplatser efter vilket land de ligger i, de blir inte roligare för det. Fanns ju ingen Pocketshop på terminalen i Sverige (det var typ det jag sett fram emot mest med hela resan, haha) och utbudet av böcker i paris var väldigt skralt för den som inte kan franska, men hittade till slut en som handlar om att dygnen förvrängs och dagarna blir längre (och världen går under). Tyckte det kändes som ett passande tema, med jetlag och allt.
Temperaturen är typ sommarvarmt på dagen och lite svalare på morgon och kväll. Folk går i allt mellan t-shirt och shorts till ullkappa och halsduk. Så det är väl som sen vår eller tidig höst i Sverige (vilket typ är mina favorittider på året så win på den!).

Antal timmar restid dörr till dörr: 42
Antal timmar i flyg: ca 25
Antal flyg: 3
Antal försenade flyg: 2
Antal flygplansmatsbrickor: 5
Antal goda flygplansmatbrickor: 0-1
Antal filmer: 4 (+ 4 pokemon + 2 game of thrones )
Antal råttor: 2
Antal kackerlackor: 1
Antal ormar/spindlar: 0

Antal duvor som bor på mitt tak: Ingen aning, men de hoppar och skrapar och låter som sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar