torsdag 17 oktober 2013

The apocalypse: presented to you by Instagram

När vi ska gå hem från skolan ser vi hur ljuset utomhus har en märklig rödaktig färg, fast himlen är grå. Går lite längre och tittar upp igen. Det ser ut som om solen stod i lågor. Bokstavligt talat är den ju ett brinnande klot men nu är den omgiven av röda (på bilden gula) flammor. Luften är askig och tung och och liksom blurrad. Det känns som att gå omkring i ett instagramfilter, säger jag. 
Vi köper pizza och när vi kommer ut på gatan igen har alla sina mobiler riktade mot skyn. Jag vänder mig om. Solen har nu blivit en blodröd cirkel (syns inte alls lika bra på bilden). 
Det är över hela Facebook. Alla pratar om undergången, nu är den här. Himlen brinner.


Det var ingen Ragnarök, men visst brann det. Det har inträffat ett flertal skogsbränder runt New South Wales under dagen, jag vet inte exakt var men inget så nära att ni behöver oroa er. Jag stannade dock inne under eftermiddagen för jag tyckte luften var obehaglig att andas, men jag tror att det har lättat nu. 

1 kommentar:

  1. ÅH! Spännande grejer som händer alltså. Hur har det gått med dina filminspelningar när du var med på flera projekt samtidigt? Kan du skriva lite om det? Kram och puss puss puss

    SvaraRadera