måndag 19 augusti 2013

Koffein och adrenalin

Uppe i varv. Filmteamen är indelade och kom precis hem från första produktionsmötet. Imorn är det ett till. Av någon anledning var jag väldigt populär vid rollsättningen. Så pass att producenterna lär ha bråkat om mig. Därför är jag nu Art Director för TVÅ filmer. Den tredje producenten försökte övertala mig att komma med på sista filmen också.
Vi går nu in i tre veckors pre-production, sen är det inspelningsdags. Som Art Director är jag (tillsammans med en Production Designer) ansvarig för i princip allt som syns i bild. Så i stort sett hela arbetet med scenografi och rekvisita (möjligen även kostym och smink om vi inte får in folk utifrån?) kommer ske under dessa tre (!) veckor. Kommer bli GALET men jag är taggad! Gör redan nu listor över rekvisita. Även om det är stressigt att ha en så pass stor roll på två filmer (största problemet är att allt arbete sker samtidigt, det är många som har flera roller men då ligger inspelningstiderna inte samtidigt) vill jag verkligen försöka få det att gå ihop. Passa på att få så mycket erfarenhet jag kan. Är så glad över att ha hamnat i the Art Department och otroligt smickrad över det starka förtroendet (det sätter även press, jag hoppas folk inte tror att jag är bättre än vad jag är).

Räknar med lite sömn och mycket kaffe. Dricker redan nu 1-2 (ibland 3) starka espresso om dan. Det behövs med tretimmarsföreläsningar, ibland slår det dock över och blir till darr och skak.
Men som en i skol-staffen sa första dan: "The film industry runs on coffee". Det är vår bensin, vårt svarta guld.

1 kommentar: